Alice Cooper

Utæmmelige Ruinside

-

Ruinside “10 Forms of Dominion”, Mighty Music

Finske Ruinside slår hårdt med deres 2. album ”10 Forms of Dominion”. Bandet har formået at skabe et album, med alle elementerne fra thrash metal. Så gør klar til at varme nakkemusklerne op.

Er det bare mig, eller er der en tendens til, at hvis noget når ud over de finske grænser, så er det sikkert noget mærkeligt noget? Jeg ved ikke rigtig hvad der er skyld i det? Men det kunne muligvis have noget at gøre med deres underlige navne, det forvirrende sprog, eller deres unikke overdrivelser og uhørte opsætninger i det europæiske Melodi Grand Prix?

Ikke desto mindre så kommer bandet Ruinside fra Finland og allerede der spørger man sig selv: – er der mon er noget mærkeligt ved dem? Næ, det er der sådan set ikke. (det skulle da lige være det med navnene, men ellers ikke). Bandet udgav sidste år, deres 2. album ”10 Forms of Dominion” og det er en sikker omgang af hurtige riffs, lækkert trommespil og fed lyrik. Med deres thrash metal har de skabt et album med fart på fra start til slut.

De 10 sange på ”10 Forms of Dominion”, kommer ikke i nærheden af tegn på metaltræthed eller ondt i nakken. Tværtimod er der energi og smæk på for alle pengene, som et utæmmeligt dyr der ikke stopper bare fordi hånden siger stop og hvorfor skulle man stoppe når man er fra Finland? Der er f.eks. den tunge ”Dethroned to be Thriven” med et lækkert omkvæd og dejlige riffs eller ”Juggernaut” med en tung bas-gang der ligger en god solid bund. Resten af pladen rummer mere af thrashen’s velkendte og sikre skuffe.

Ruinside frembringer alle de fede elementer ved thrash metallen på ”10 Forms of Dominion”. Med guitaren som det bærende element, bliver man mødt af en mur af guitar riffs, som man prøver at brage sig igennem. Men det ene slår dobbelt så hårdt som det andet og man må overgive sig på halvvejen til de vanvittige riffs og hurtige guitar soli. Et udmærket album fra vores finske venner i Ruinside, som giver en trang til at ville hører mere fra bandet.

ANTAL STJERNER

Ruinside - 10 Forms of Dominion

Del denne artikel

Seneste artikler

Populære kategorier

Ruinside “10 Forms of Dominion”, Mighty Music Finske Ruinside slår hårdt med deres 2. album ”10 Forms of Dominion”. Bandet har formået at skabe et album, med alle elementerne fra thrash metal. Så gør klar til at varme nakkemusklerne op. Er det bare mig, eller er...Utæmmelige Ruinside